Lidi na internet lákají zejména nízké ceny a větší výběr zboží než v kamenných obchodech. Dále si také můžete rychleji porovnat ceny a najít to nejlevnější zboží. Nakupováním na internetu, tak ušetříte spoustu času. Přesto některé lidi nákup na internetu odrazuje a to zejména kvůli riziku, že přijdou o peníze či proto, že si zboží nemůžou vyzkoušet. Tady je pár rad, na co si dát při nákupu na internetu pozor.
– nakupujte v eshopech, které mají kladné hodnocení od uživatelů, různé reference lze najít i na internetu, u špatných eshopů většinou narazíte na nějaké negativní zkušenosti a diskuze.
-obchod by měl mít vždy uvedené nějaké kontakty, název firmy, adresu a telefonní číslo, proto se je vždy snažte na webových stránkách najít.
– zboží si objednejte na dobírku a neplaťte předem, pokud je to nějaký známý a ověřený obchod, který na trhu působí už dlouhou dobu, můžete zaplatit i převodem nebo kartou, ale ve většině případů je lepší objednat na dobírku.
– přečtěte si prodejní a reklamační řád – zboží můžete vrátit do 14 dnů od zakoupení bez udání důvodu, některé eshopy vám vycházejí vstříc a lhůtu na vrácení zboží prodlužují či vám i proplatí poštovné.
– pokud platíte převodem, zkontrolujte si, zda peníze posíláte na správný bankovní účet a se správným variabilním symbolem.
– pokud nakupujete na bazarech, dávejte si na prodejce velmi pozor.
– pokud vám zboží nebude doručeno i přesto, že jste ho už zaplatili, odstupte od smlouvy a požadujte vrácení peněz, to můžete buď přes e-mail nebo písemně – doporučeným dopisem, to je u každého eshopu různé.
– v případě jakýchkoliv problémů můžete o pomoc požádat Evropské spotřebitelské centrum České republiky, které kromě poskytování užitečných rad a informací také pomáhá spotřebitelům při řešení stížností a sporů a to ať už jste nakoupili kdekoliv v Evropské unii, Norsku a na Islandu.