Úspěchy všech podnikatelů a firem závisí pochopitelně značnou měrou na jejich zákaznících. Když má někdo dost klientů, a to v ideálním případě koupěchtivých a solventních, má to dobré a zřejmě se svým podnikáním bez problémů uživí. Na rozdíl od toho, kdo není středem zájmu potenciálních zákazníků a nemá tedy od koho peníze získat, a to ani kdyby byla jeho nabídka nejlepší a nejvýhodnější ze všech. Platí to v podstatě pro všechny podnikatele a firmy, včetně těch internetových. I e-shopy a jiné podnikatelské weby potřebují k uživení se dostatek zákazníků, a to znamená, že nesmí být jejich návštěvnost příliš nízká.
Jenže co je docela hojným úkazem? Například to, že se některý podnikatelský web potýká s nízkou návštěvností. Nebo o něj třeba nejeví zájem zhola nikdo. Nemělo by se to stávat, ale osud to tak někdy zaonačí. A když se to nezlepší samo od sebe, musí se sázet buď na hodně drahou reklamu, nebo na optimalizaci pro internetové vyhledávače, která je v tomto a nejen v tomto ohledu výhodnější.
SEO neboli optimalizace pro internetové vyhledávače může zajistit více návštěvníků, a to docela přirozeným způsobem ovlivňování internetových vyhledávačů. Optimalizace činí weby pro vyhledávače dokonalejšími a tím pádem preferovanými. A když se tedy web zoptimalizuje, najde ho daleko více lidí, kteří se pak mohou stát jeho nepostradatelnými klienty.
A jak se takové weby optimalizují? To by bylo na dlouho, to by bylo povídání, kterým by se dalo zaobírat po dlouhé hodiny. Na což tu ale čas a prostor nemáme. A proto se omezme jen na to nejpodstatnější:
Napřed se provede u optimalizovaného webu SEO audit, to aby se přišlo na to, co je třeba v zájmu webu zdokonalit, pak je nezbytná analýza klíčových slov, na která veřejnost reaguje především a u kterých se dá prosadit, pak se vytvářejí zpětné odkazy, píší se texty, upravují obrázky a další součásti obsahu webu i weby samotné…
Je toho prostě moc, co je třeba optimalizovat. Ale je to žádoucí a někdy i nezbytné.