Asi každý z nás chápe, že správná reklama a propagace jsou důležitou součástí úspěchu jakékoliv firmy. A jednou z propagačních strategií, které můžeme poměrně často vidět, je rozdávání, či v dnešní době spíše prodej, reklamní tašky. Proč tomu ale tak je? Jaký má tento postup výhody?
Nejprve si řekněme, jak vlastně vypadají. Ve většině případů se jedná o klasické igelitky nejrůznější tloušťky i velikosti, na kterých je natištěno jméno a logo firmy. Případně zde může být ještě její slogan, a to vše v typických firemních barvách.
Těmi, kdo tuto strategii využívá nejvíce, jsou prakticky všechny obchodní řetězce, a je jedno, zda jde o supermarkety, drogerie, elektroniku či jiné. Ale proč tomu tak je?
Je to jednoduché: zákazníci potřebují něco, v čem svůj nákup odnesou domů. Většina z nich si totiž svou tašku nepřinese. Tak proč ji tedy zákazníkovi nenabídnout? Koneckonců její výroba stojí jen pár korun. A pokud tam bude navíc i název daného obchodu, pak jim onen člověk bude vlastně dělat zadarmo reklamu.
V důsledku tu tedy vypadá tak, že daný obchod jednak vydělá na prodeji tašky (byla by skutečně hloupá obchodní strategie prodávat ji za cenu stejnou nebo dokonce nižší, než jsou náklady na její pořízení, když už ji tedy musí prodávat a nemohou ji dávat zadarmo) a navíc jim člověk, který si ji koupí, bude dělat zadarmo reklamu. A to je přeci výhodné, ne?
To vše zní skutečně výhodně pro daný obchod, ale co z toho všeho má zákazník? V podstatě získá tašku, kterou bude moci použít víckrát. Příště už ji tedy nebude muset kupovat, stačí, když si nezapomene vzít tuto. Zdá se to málo ve srovnání s tím, co získá obchod? To už je na posouzení každého.
V každém případě se jedná o velmi široce implementovanou a velmi úspěšnou strategii. Není tedy pochyb o tom, že v nejbližší době rozhodně neskončí.