REKLAMACE

Reklamovat můžete téměř každé zakoupené zboží, od oblečení, přes elektroniku, až po nový automobil. Podmínkou ale je, že výrobek nebyl s danou vadou již zakoupený, a tím pádem třeba levnější.
stojan s oblečením
Na všechno zboží se vztahuje záruka 24 měsíců, pokud třeba ale v kupní smlouvě máte jen měsíců 12, nevěšte hlavu, je to, jako kdyby to tam napsané nebylo, ze zákona je prostě záruka uvedených měsíců 24. Odborníci doporučují výrobek důkladně „prozkoumat“ během prvních 6 měsíců od zakoupení, v té době bývá reklamace nejjednodušší.
U oblečení je výměna možná téměř ve všech obchodech, podmínkou samozřejmě je, že zboží nesmí nést známky nošení.

Mobilní telefony – pokud přijdete reklamovat prasklý displej nebo Vám telefon několikrát spadne na zem, a je to na něm vidět, s takovou reklamací určitě neuspějete, také pokud se ho pokusíte několikrát opravit sami, u automobilů, pokud si koupíte nový vůz, bývá v kupní smlouvě také uvedeno, že ho musíte nechat opravovat pouze v autorizovaných servisech, pokud Vám ho opravuje známý nebo kamarád – také neuspějete.
mobil v dlani
Pokud jste si ale například pořídili úplně nový notebook, a týden po jeho koupi Vám zčernala obrazovka, a Vy máte svědomí čisté, samozřejmě je reklamace na místě.

Jak při reklamaci postupovat:
–        někteří prodejci Vám mohou vytknout, že nemáte výrobek při reklamaci v originálním obalu, nedejte se tím odradit, to totiž mít nemusíte
–        stejně tak, pokud nejste „sběratel účtenek“, a nemáte tudíž originální, také to nevadí, stačí Vám třeba výpis z účtu, pokud jste platili kartou, nebo postačí svědek, třeba manžel nebo manželka
–        většina lidí chce zboží hned vyměnit za nové, prodejce ale má právo nechat vadu nejdříve opravit, pokud se však vada objeví opakovaně (nejméně třikrát), máte Vy právo na zboží nové
–        pokud Vám prodejce reklamaci zamítne, můžete si podat návrh na mimosoudní řešení u České obchodní inspekce.