Snadnější manipulace


Používá se to snad kdekoli, kde se cokoli dělá s nějakými http://neviditelnypes.lidovky.cz/rozhovor-lidi-objednavaji-nejake-zele-dxi-/p_politika.aspx%3Fc%3DA171203_172710_p_politika_wag výrobky. Bez nich by to už snad ani nešlo. Pokud nevíte, o čem je řeč, tak jde odřevěná prkna, která tvoří jakousi mříž a ta celá je na několika nízkých špalcích. Nízkých proto, aby se pod to celé dalo vjet vozíkem. Zpočátku jen „paleťákem“, tedy nízkozdvižným vozíkem a později při nakládce na vůz či vagon i tím větším. To jest, vozíkem vysokozdvižným, který paletunabere a dá na korbu auta. Nebo ložnou plochu vagonu. Tyto palety mají standardizované rozměry, a proto se též používá výraz europaleta.
I jich je více druhů, u železa se například používají poloviční a železné. Nelidská dřina, než je naložíte ručně se popsat nedá. Autor článku zažil, autor článku ví, jak to bolí.
Paleta shora
Ale my se zde budeme zabývat výhradně paletami dřevěnými, tedy těmi, na které se dává zboží nevážící tuny. Ale abyste si nemysleli, ona paleta plná hladké mouky dá také zabrat, a to ani nevíte jak.
Naložit, neb lépe řečeno nabrat ji na vozík není až takový problém, ale prokličkovat mezi dalšími, to už je vyšší level. Někdy také jen ten vozík s plnou paletou rozjet vyžaduje celého muže. Později při vlastní přepravě, například na nakládací rampu stačí malý kamínek a dojeli jste.
Dřevěné palety se nemohou vyrábět jen tak z nějakého dřeva. Nic by pak se zátěží nevydržely. Fošny jsou skutečně bytelné a něco opravdu unesou.
Výrobna si skutečně musí dávat pozor a dělat je podle norem, jinak by asi dlouho na trhu nevydrželi. Samozřejmě umí vyrobit i palety jiných rozměrů, podle přání toho či onoho zákazníka.
Skládka palet
Právě ty dřevěné jsou a budou vždy nejlepším a nejrychlejším pomocníkem při manipulaci s větším množstvím materiálu. Snad je časem budou vyrábět roboti, i je nakládat a tak dále, ale palety zde prostě zůstanou asi navždycky. Určitě se s nimi budeme setkávat i v budoucnosti.